5 Sep 2013

Khamis, September 05, 2013


Seorang wanita (Medea Benjamin) memberi tamparan hebat kepada Obama dan semua masyarakat Islam atas keberaniannya membantah tindakan Presiden tersebut yang ingin menyerang Syria dan akan menyebabkan banyak kematian orang awam yang tidak berdosa.

Bila Ketua-Ketua Pemerintah Negara Islam mengelembu, membisu dan berdiam diri, bila seluruh Muslim yang berkuasa membatu, maka tidaklah pelik jika terdapat suatu kelompok lain akan membela Islam atas nama Keadilan dan Keamanan!

Bila suara keramat dari sanubari menempelak, Obama sendiri tidak dapat menepis suara kebenaran daripada wanita ini. Satu tamparan hebat di muka Obama dan semua pemimpin Islam apabila wanita amerika ini dengan beraninya menaikkan suaranya menentang pembunuh umat Islam yang tidak berdosa.

Ummat Islam ini ibarat anggota badan, bila anggota kanan dicubit kiri juga terasa sakit. Namun dalam hal ini sedikit pelik kerana kita yang sakit mereka yang bukan Islam yang merasa, peliknya apabila sebahagian kita tidak merasa kesakitan diri sendiri!!

"Many Americans defend Muslims ... I know because I am one of them"



Lihat video keberanian seorang wanita bukan Islam demi Syria. 


Berikutnya adalah video temubual Medea Benjamin disebuah rancangan televisyen mengenai insiden tersebut



0 komen:

Catat Ulasan