25 Feb 2013

Isnin, Februari 25, 2013

Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson telah menawarkan Nani lanjutan di kelab - jika pemain sayap Portugal itu bersedia mempersetujui terma kontrak baru dan menerima bahawa dia tidak akan dijamin tempat skuad utama.

Nani, yang berharga £17 juta dari Sporting Lisbon pada tahun 2007, mungkin akan meninggalkan kelab sebagai ejen bebas apabila kontraknya tamat tahun depan selepas United enggan memenuhi permintaannya untuk £130,000 seminggu.



Walau bagaimanapun, selepas prestasi menang perlawanan dari bangku simpanan menentang Reading dalam Piala FA - dia menjaringkan gol pertama dan membantu untuk gol kedua - itu peringatan tentang apa yang pemain berusia 26 tahun tersebut boleh lakukan dan Ferguson yakin Nani ada masa depan di kelab. 

"Tentunya kami mahu kekalkannya," kata pengurus United. "Dia antara pemenang perlawanan yang terbaik dalam permainan dan saya maksudkan dalam seluruh Eropah."

"Dia mahu jaminan aksi skuad utama tetapi dia boleh menjaminnya, prestasinya malam itu bolehmenjaminnya. Kami cuba yang terbaik kerana dia pemain yang memenangi perlawanan dan mampu menjaringkan gol paling luar biasa." 

Jika kedua-dua pihak gagal mencapai kompromi, United akan terpaksa mempertimbangkan menjual Nani atau risiko kehilangan pemain bernilai £25 juta itu lima bulan lalu tanpa meraih apa-apa. 

Mereka bersedia untuk membenarkannya menyertai Zenit St Petersburg pada bulan September, namun dia menolak langkah itu selepas rundingan. Terdapat juga khabar mengaitkannya dengan beberapa pasukan lain termasuk Juventus, Porto dan Arsenal. Sejak itu, dia mengalami musim yang sukar sama ada di dalam dan di luar padang. 


0 komen:

Catat Ulasan